wtorek, 28 sierpnia 2012

Sezon ogórkowy


No właściwie tylko tyle - mamy sezon ogórkowy. Dostałam od babci sporą ilość ogórków i - jak to w sezonie ogórkowym - nie miałam nic lepszego do roboty (albo jak kto woli - imałam się każdego zajęcia, byle tylko nie siąść do nauki do poprawek...) i w gorący letni dzień (tak, jeszcze kilka dni temu tak było!) zabrałam się do spożytkowania jakoś tego podarunku. Postanowiłam zrobić chłodnik - najlepszy przecież na upały. Wyszedł świetny, ale niestety - przepis jest tak łatwy i ekspresowy, że musiałam jeszcze obejrzeć dwa odcinki "07 zgłoś się", żeby tylko się nie uczyć!


Chłodnik ogórkowy z fetą:
4 średnie ogórki działkowe
1 ser feta (właściwie typu feta...)
pół kubeczka jogurtu naturalnego
kilka listków mięty lub bazylii do smaku

Ogórki obrać ze skórki i niedbale pokroić. Ser również rozdrobnić. Wrzucić do garnka wszystkie składniki i zblendować. Zostawić na min. godzinę w lodówce i spożywać w letnich okolicznościach przyrody.

Smacznego życzy A.!



3 komentarze:

  1. ja co prawda za chłodnikiem nie przepadam, więc może mogłabyś kiedyś ugotować go u nas ku uciesze K.? ;-)

    a co do 07 zgłoś się, to mój Tato ostatnio powiedział znajomym, że nie może się z nimi spotkać, bo ogląda "bardzo ważny film", także chyba wciąga wielopokoleniowo :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Karmel-itka, polecam spróbować! bardzo orzeżwiający:)
    M., a może by Ci jednak posmakował ten chłodnik? Zaś "07" to zaiste bardzo ważny film, ale odcinek który oglądałam był kosmicznie głupi!

    OdpowiedzUsuń